Ζέτα Δούκα: Από την ιατρική στη βιολογία και στην υποκριτική!



Μια ηθοποιός που πραγματικά λάμπει στον καλλιτεχνικό χώρο. Η Ζέτα Δούκα παραμένει ένας εξαιρετικός άνθρωπος και καλλιτέχνις που παλεύει δίνοντας «Ανάσα» σε όσους το έχουν ανάγκη.

Στα δεκαοκτώ της πέρασε στην Ιατρική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, δεν γράφτηκε καν, γιατί ήθελε να γίνει βιολόγος. Στα είκοσι τέσσερά της, και ενώ ήταν «βολεμένη» στο Δημόσιο, παραιτήθηκε και τότε ήρθε στη ζωή της η υποκριτική.

Φέτος το καλοκαίρι, ξεδιπλώνει για ακόμα μία φορά αυτό που δουλεύει χρόνια, τον καλύτερο εαυτό της, στη μουσικοχορευτική παράσταση «7 τραγούδια θα σου πω» από το ελληνικό σινεμά με ζωντανή ορχήστρα. Εκτός από το παρουσιαστικό της, αυτό που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό στην ηθοποιό είναι η αύρα του καλού παιδιού που εκπέμπει και η χαλαρότητά της...

- Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση…
Μας μάζεψε ο Μάκης Δελαπόρτας και μας είπε ότι θέλει να κάνει μια μουσική παράσταση με τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου στο πέρασμα τριών δεκαετιών, με σκοπό να θυμηθεί ο κόσμος, να τραγουδήσει και να χαρεί με αυτά τα οποία κάποτε αποτελούσαν έμβλημα μιας Ελλάδας για την οποία ήταν περήφανος. Οι χαρακτήρες που εμφανίζονται επί σκηνής δεν είναι η Ζέτα Δούκα, ο Παναγιώτης Πετράκης κ.λπ. Εχουμε κρατήσει μεν τα ονόματά μας αλλά είμαστε ηθοποιοί ή μάλλον άνθρωποι που λαμβάνουν μέρος σε μια οντισιόν με σκοπό να γίνει μια παράσταση. Την οντισιόν την κάνει ο Μάκης Δελαπόρτας, που είναι και ο μοναδικός που κρατά το όνομά του καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Το δεύτερο μέρος είναι η κανονική παράσταση, όπου ακούγονται πολλά, γνωστά τραγούδια.

- Εχετε και ωραία φωνή...
Κοιτάξτε, η φωνή είναι κάτι που όσο τη δουλεύεις και καταπιάνεσαι με αυτήν τόσο αλλάζει. Επί πλέον, είναι διαφορετική ημέρα με την ημέρρα. Είναι συγκλονιστικό αυτό που μπορεί να πάθει η φωνή και πόσο διαφορετική μπορεί να την ακούς κάθε μέρα. Δεν είναι η φωνή μου αυτή η καθ’ αυτή που βγαίνει στην παράσταση, είναι η φωνή μέσα από κάποιο τεχνικό μέσο. Και τα τεχνικά μέσα δεν μπορεί να τα ελέγχει απόλυτα ο ηθοποιός. Γι’ αυτό υπάρχουν οι τεχνικοί και οι ηχολήπτες. Εχω πάντοτε μεγάλο άγχος και προσπαθώ να δίνω έμφαση στο τεχνικό κομμάτι, ώστε να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο για τη φωνή μου.

- Πάντως, στην καριέρα σας σαν ηθοποιός σαφώς και δεν πλήττετε. Αντιθέτως, θα λέγαμε ότι επιχειρείτε διαφορετικά πράγματα.
Είμαι άνθρωπος που του αρέσει να καταπιάνεται με πολλά. Οτιδήποτε έχω κάνει είναι κατόπιν ωρίμου σκέψεως, με γνώμονα τις συνεργασίες με καλούς ηθοποιούς, καλούς συναδέλφους και προσπαθώ οτιδήποτε κάνω να μου διδάξει κάτι παραπάνω για τον εαυτό μου. Μου αρέσει να με σπρώχνω σε μονοπάτια που δεν είναι τόσο εύκολα.

- Τα τελευταία χρόνια υπάρχει γύρω μας τρομερή ένδεια. Η κωμωδία, επειδή είναι το πιο δύσκολο είδος, πιστεύετε ότι ξεσκεπάζει την ένδεια;
Την ένδεια την ξεσκεπάζει μόνον η αλήθεια! Δεν είναι η κωμωδία ή το δράμα, είναι αυτό που μπορεί να μιλήσει αληθινά στις ψυχές των ανθρώπων. Μια κωμωδία που δεν βασίζεται σε τίποτα αληθινό δεν μπορεί να ξεσκεπάσει τίποτα. Ενώ μια που είναι ενταγμένη στην καθημερινότητα, στα σύγχρονα προβλήματα και στον σύγχρονο τρόπο σκέψης νομίζω είναι ένα τρομερό όπλο στα χέρια οποιουδήποτε θα ήθελε να αποκαλύψει και να πει οτιδήποτε που ίσως δεν είναι εύκολο να το πει με άλλον τρόπο.

- Στην τηλεόραση έχετε την τύχη να παίζετε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα σίριαλ, στους «Βασιλιάδες».
Τύχη είναι η στιγμή που η καλή προετοιμασία συναντάει την καλή ευκαιρία... Τυχεροί είναι οι άνθρωποι που προετοιμάζονται κατάλληλα και ωθούν τον εαυτό τους σε σημεία που να τους βρει η καλή ευκαιρία. Αρα, η τηλεοπτική μου στιγμή στη συμμετοχή μου στους «Βασιλιάδες» είναι αποτέλεσμα μιας καλής προετοιμασίας και όχι της τύχης που μπορεί να πει κάποιος ή της ευλογίας που μπορεί να έχω εγώ έναντι κάποιων άλλων ηθοποιών που δεν έχουν δουλειά για τον άλφα ή βήτα λόγο. Κατά πόσο δηλαδή προετοιμάζεις τον εαυτό σου να βρεθεί σε μια δουλειά και κατά πόσο μπορείς να τη φέρεις εις πέρας με την καλή ευκαιρία. Αυτή η καλή ευκαιρία μπορεί να αφορά τη γνωριμία με τον σκηνοθέτη ή οτιδήποτε άλλο.

- Οι ηθοποιοί σήμερα μπορούν να επιλέγουν ρόλους;
Ολο και λιγότερο. Θα ήθελα όμως να σας μιλήσω για μένα. Εγώ ακόμα έχω την ευχέρεια να επιλέγω ρόλους, με την έννοια ότι δεν έχω κάνει επιλογές οι οποίες υπόκεινται σε πράγματα καταναγκαστικά και που για κάποιους άλλους παράγοντες θα έπρεπε να κάνω.

- Πιστεύετε ότι η εξωτερική εμφάνισή σας άνοιξε πόρτες;
Η εξωτερική εμφάνιση είναι ένα δώρο, ένα στοιχείο του χαρακτήρα, όπως είναι όλα. Και πρέπει να εκτιμάται όσο της αρμόζει. Ούτε να υποτιμάται ούτε να υπερτιμάται. Σαφώς, κάποια πράγματα τα ανοίγει, όπως και κάποια άλλα μπορεί και να τα κλείνει.

- Παραμελήσατε ποτέ τον εαυτό σας;
Υπήρχαν κάποιες στιγμές της ζωής μου που ίσως δεν του έδωσα τον χρόνο να αφομοιώσει κάποια πράγματα που συνέβαιναν. Εν πάση περιπτώσει, δεν μπορούσα να πω κάποια όχι και να βγω από κάποιες καταστάσεις οι οποίες δεν μου επέτρεπαν να είμαι καλά. Αυτό όμως συμβαίνει στη ζωή τού κάθε ανθρώπου. Το θέμα είναι να προχωράς μπροστά έχοντας τις εμπειρίες που θα σου επιτρέψουν να περνάς καλύτερα.

- Σας γοήτευε να γίνετε αναγνωρίσιμη;
Η αναγνωρισιμότητα-διασημότητα είναι δύο έννοιες τις [Ζέτα Δούκα, Παναγιώτης Πετράκης. Πάνω: Μάκης Δελαπόρτας, Ματθίλδη Μαγγίρα.] οποίες, όταν τις ακούω, τουλάχιστον γελάω! Οταν με αναγνωρίσει κάποιος στον δρόμο και κυρίως τα παιδάκια, το χαίρομαι, όπως αν γίνει και με ωραίο τρόπο. Γιατί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που σε πλησιάζουν με σκοπό να εκδηλώσουν την αγάπη τους και το κάνουν με έναν τόσο άκομψο τρόπο, που τελικά σε φέρνουν σε δύσκολη θέση! Πάντως, ο αυτοσκοπός μου δεν ήταν να γίνω αναγνωρίσιμη και… διάσημη. Για άλλα πράγματα έγινα ηθοποιός.

- Η αναγνωρισιμότητα ήταν ταυτόσημη με την αύξηση των φλερτ;
Οχι, το φλερτ δεν έλειπε ποτέ από τη ζωή μου και δεν λείπει ευτυχώς από τη ζωή μου. Είναι η στάση που έχεις στα πράγματα. Κάποιοι άνθρωποι βεβαίως διστάζουν πιο πολύ να σου μιλήσουν όταν είσαι αναγνωρίσιμος από όταν δεν είσαι, αλλά εγώ αυτό δεν το έχω νιώσει. Θεωρώ ότι παίζει ρόλο το αν είσαι ανοιχτός σε οποιοδήποτε πράγμα στη ζωή.

- Πόσο εύκολο είναι κάποιος άνθρωπος με την επιτυχία που εισπράττει από την τηλεόραση να μην καβαλήσει το καλάμι;
Εξαιρετικά εύκολο. Τα… καλάμια δεν πουλιούνται πουθενά. Τα έχεις μέσα σου. Εάν δεν υπάρχει πουθενά, δεν βγαίνει ποτέ…

- Φήμη ή χρήμα;
Είναι ωραίο το ένα να οδηγήσει στο άλλο, χωρίς όμως να χάσεις τον εαυτό σου...

- Αν η δουλειά σας γίνει ένα είδος πολυτέλειας και δεν μπορείτε να ζήσετε από αυτήν, τι θα θέλατε να κάνετε;
Πολλά πράγματα... Ετσι κι αλλιώς, η δουλειά μου είναι ένα είδος πολυτελείας όπως έχει γίνει. Δεν θέλω το ηθοποιός και γενικώς την υποκριτική να την πω δουλειά ακριβώς, απλώς το λέμε δουλειά. Εχω κάνει πολλά πράγματα προτού γίνω ηθοποιός και δεν ξέρεις ποτέ μέχρι το τέλος της ζωής σου πού θα είσαι. Μπορεί να περάσεις από πολλούς δρόμους. Γενικά, δεν φοβάμαι ούτε να αλλάξω τη ζωή μου ούτε να αλλάξω αυτό που κάνω.

- Θα μπορούσατε να ζήσετε με λίγα χρήματα;
Μα ζω με λίγα χρήματα. Η ζωή μου είναι πολύ μετρημένη και πάντα προσπαθούσα να μην παρασύρομαι από τις σειρήνες του εύκολου χρήματος και του εύκολου ευ ζην...

- Είναι η δουλειά σας τόσο λαμπερή όσο τη φαντάζεται μια νοικοκυρά που βλέπει τηλεόραση και διαβάζει περιοδικά;
Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη δουλειά και πολύωρη, την οποία, προκειμένου να τη φέρεις εις πέρας όπως πρέπει, θα πρέπει να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτήν. Ο κάθε άνθρωπος που είναι έξω από τον χώρο δεν μπορεί να φανταστεί πόσο δύσκολος είναι και όποιοι έχουν και την παραμικρή αμφιβολία θα ήταν πάρα πολύ ωραίο να περάσουν μία μέρα από τη ζωή τους κάνοντας αυτά που κάνουμε…

- Ως ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος άνθρωπος, πόσο η αποδόμηση της χώρας σάς έχει επηρεάσει;
Εξαιρετικά... Είμαι ένας άνθρωπος πλήρως ενταγμένος στο κοινωνικό μου περιβάλλον, ένας άνθρωπος που ζω από το επάγγελμά μου, ζω από αυτά που κάνω και έχω έναν φιλανθρωπικό φορέα ο οποίος πλήττεται από αυτήν την κατάσταση που περνάει η Ελλάδα και αναφέρομαι στην ΑΝΑΣΑ με την οποία ασχολούμαι, που είναι κομμάτι του υπουργείου Υγείας. Επομένως, όλο αυτό το πράγμα το οποίο αφορά όλους τους ανθρώπους δεν μπορεί να μην αφορά και εμένα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΑ

- Πώς μπορεί κάποιος να βοηθήσει την ΑΝΑΣΑ;
Στο www.anasa.com.gr θα βρείτε λεπτομέρειες και αριθμούς λογαριασμών σε τέσσερις τράπεζες προκειμένου να συνδράμετε οικονομικά στη δράση της ΑΝΑΣΑ. Με πενήντα ευρώ τον χρόνο γίνεται κάποιος φίλος του σωματείου. Βεβαίως για κάποιους μπορεί να είναι μεγάλο το ποσόν, για άλλους όχι τόσο, αλλά για μας είναι εξαιρετικά μεγάλη βοήθεια.
Η ΑΝΑΣΑ είναι η πρώτη μη κερδοσκοπική εταιρεία στην Ελλάδα που δημιουργήθηκε με στόχο την ενημέρωση, πρόληψη και υποστήριξη των ανθρώπων που πάσχουν από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής. Ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Ζέτας Δούκα, που έχει βιώσει την ασθένεια, και μιας εξειδικευμένης ομάδας επιστημόνων.

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΛΕΩ ΠΟΤΕ

- Εχετε κρατηθεί μακριά από την κοσμική ζωή...
Οχι! Ποια είναι η κοσμική ζωή; Να πηγαίνω από γκαλά σε γκαλά και από κάλεσμα σε κάλεσμα; Αυτό δεν είναι κοσμική ζωή, είναι σκόρπισμα. Εκεί όπου θέλω να πάω πάω και αυτά που θέλω να κάνω τα κάνω.

- Η οικογένεια περνάει από το μυαλό σας;
Οταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και οι κατάλληλες συνθήκες, βεβαίως και περνάει.

- Θα τα παρατούσατε όλα για έναν έρωτα;
Νομίζω ότι θα έπρεπε να μου πληροί πάρα πολλά πράγματα για να το κάνω... Ποτέ δεν λέω ποτέ όμως σε τίποτα στη ζωή. Οσα σχέδια και να κάνουμε, η ζωή πάντα μας ξεπερνάει...

- Είστε άνθρωπος της σχέσης;
Ναι, μου αρέσουν οι σχέσεις, μου αρέσει να νιώθω ότι έχω έναν άνθρωπο δίπλα μου τον οποίο εγκρίνω, τον γνωρίζω καλά και μπορώ να βασιστώ επάνω του, είτε αυτός είναι ο ερωτικός μου σύντροφος είτε είναι οι φίλοι μου ή κάποια μέλη της οικογενείας μου. Μιλάω για όλες τις σχέσεις... Εχω μοχθήσει και μοχθώ περισσότερο στις φιλίες μου...

- Πώς είναι ο ιδανικός σύντροφος για σας;
Ενας άνθρωπος ο οποίος θα πρέπει να τα έχει πολύ καλά με τον εαυτό του, να προσπαθεί να γίνεται καλύτερος, να μην είναι, να μην πράττει και να μη φέρεται σαν να είναι ο μόνος άνθρωπος στη γη, αλλά να είναι φιλάνθρωπος και γενικότερα να πατάει στο έδαφος και όλα αυτά να θέλει να τα μοιραστεί και μαζί μου. Οταν θα τον βρω, θα σας το πω...

- Τι όνειρα έχετε από εδώ και πέρα;
Θα μπορούσα να σας απαντήσω σαφώς και ασαφώς ταυτόχρονα. Ενα όνειρο μεγάλο που έχω είναι να κάνω μια συγκεκριμένη ταινία. Δεν μπορώ όμως να σας πω περισσότερα ακόμα.
Espressonews.gr
Tags

Δημοσίευση σχολίου

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget